reklama

Zdenka Predná: Drevená jahoda

Neobsedí na mieste, jej prítomnosť je hotová továreň na energiu. Vo svete hudby a šoubiznisu sa pohybuje už dlhší čas, no ako jedna z mála si zachovala svoj charakter i charizmu. Netúži po luxuse ani majetkoch, dokáže sympaticky rozprávať aj o svojich vymedzených názoroch na svet. Večne usmiata srší nápaditými prekvapeniami. A jedno také tiež chystá v podobe nového albumu. Skrátka Zdenka Predná (28).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Práveže mám pocit, že nič iné nerobím, len relaxujem, hudbu neberiem za nejakú záťaž či nebodaj prácu.
Práveže mám pocit, že nič iné nerobím, len relaxujem, hudbu neberiem za nejakú záťaž či nebodaj prácu. (zdroj: Foto: Katarina Bell)

Spomeniete si ešte na Superstar a na jej atmosféru? Keď vidíte v televízii ďalšie a ďalšie diely, nepociťujete nostalgiu?
Prvý rok po našej Superstar ma vždy strhlo, keď som počula zvučku. Mám ju spojenú s príjemnými a novými pocitmi. Tá zvučka mi vlastne zmenila život a nehanbím sa za to. Bolo to niečo nové, nečakané, nikto nevedel, čo sa bude diať. Mám úžasné spomienky na toto obdobie. Čo sa týka ostatných ročníkov, vôbec som to nesledovala. Nepozerám televízor.

Myslíte si, že by ste sa boli bývali presadili aj bez účasti v tejto súťaži?
Určite nie. Nemám bohatých rodičov ani známosti ani ostré lakte (smiech). Ale mám šťastie, takže to asi takto malo byť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvé tri štúdiové albumy vyšli vždy s dvojročným odstupom. Je rok 2013, nemeškáte?
Meškám, ja vlastne vždy meškám (smiech). Momentálne sa mi nechce nikam ponáhľať, viac mi vyhovuje sa nestresovať, som tak vo väčšom kľude a môžem si všetko dobre premyslieť. Album vyjde určite tento rok. S tým, čo mám zatiaľ nahraté, som veľmi spokojná.

Niekedy len ťažko viem sama so sebou vyjsť, ale už som si na seba zvykla

Odhliadnuc od „povinných jázd doby“ v ostatnej dobe čoraz viac koketujete s akustickými skladbami. Ako to bude na štvrtom albume?
Uvidím ako sa to vyvinie (smiech). Už teraz ale môžem povedať, že na tomto albume bude viacero producentov a hostí, z čoho sa veľmi teším. Bude na ňom určite viac živých nástrojov ale aj elektronika, jedna Jesenná Bossanova, jedna viac menej funky vec a niektoré veci vôbec zaradiť neviem a ani nechcem. Nechajte sa prekvapiť!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď ste na nový album vyberali pesničky, nechali ste sa viesť vašimi pocitmi, vzťahom k ním, alebo medzi nimi existuje nejaká zvláštna spojnica?
Keďže nechcem moc kalkulovať, musím sa nechať viesť pocitmi. A tiež si nechám poradiť od ľudí, ktorým verím.

Zdenka Predná
Zdenka Predná 

Foto: Katarina Bell

Keď to nejde sa objavila aj na MTV. Myslíte si, že sa tam dostanú aj ďalšie vaše pesničky?
„Vraj sa hrala dosť dlho, čo mi príde celkom vtipné, keďže ten klip som si natočila sama na nie celkom podarenej dovolenke v Tunisku a s textom pesničky som sa tiež moc netrápila (so smiechom).Nuž zrejme jednu pesničku aj s klipom na novom albume v záujme popularity budem musieť tiež odfľáknuť (smiech).“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šarkan bol „dôležitým mužom“ na začiatku vašej kariéry. Je ním aj dnes? Myslím na jeho manažérske aktivity.
Peter je stále mojim manažérom a tiež kamarátom. Mali sme určité turbulencie, ale ustáli sme to a momentálne som s jeho manažovaním spokojná.

Ako ste sa v roku 2010 dostali na výber Markusa Schulza Las Vegas?
To bolo vďaka pesničke You , ktorú som spravila s Burianom. V zahraničí mala vraj slušný úspech. Bolo to celkom príjemné, keď mi písali fanúšikovia z Ruska, Japonska alebo Fínska.

Zdenka Predná
Zdenka Predná 

Foto: Katarina Bell

Pri vzniku spoločných skladieb, akými sú napríklad Kúsok, Honey Honey a iné ste spolupracovali so Smolou a hrušky, s duom Moja Reč. Kto koho zvykne osloviť? Podľa čoho si vyberáte, s kým idete do spoločného projektu a s kým nie?
Zatiaľ vždy oslovovali mňa. Strašne veľa spoluprác som musela odmietnuť, buď z časových alebo iných dôvodov. Všetko je o sympatiách, o tom, či sa mi tá vec páči a hlavne musím mať pocit, že dokážem pesničku obohatiť. Ak viem, že nedokážem, tak to pre mňa nemá zmysel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako vznikla spolupráca s českým raperom Idea? Vystúpite s ním aj na spoločnom turné?
Idea sa ku mne dostal cez DTonata, s ktorým mám rozpracovanú vec na jeho album. Poslal mi skladbu, ktorá bola o jeho kamarátovi, ktorý bojoval s rakovinou. Keď dohrala vec, povedala som si „fúú“ a dosť dlho som rozmýšľala o tejto zákernej chorobe. Dovtedy som Ideu nepoznala osobne, ale úplne ma dostal svojimi textami, ktoré majú zmysel a na nič sa nehrá. Napriek tomu, že som si kvôli môjmu albumu zakázala spolupráce, z jednej pesničky zrazu bolo šesť. Všetko išlo s ľahkosťou, prirodzene, jednoducho tak, ako to má byť. O tom hudba je a je to cítiť. Pár dní po nahrávaní sme natočili promo video aj s chalanmi s Champion Sound Livě Bandom, ktoré malo výborné ohlasy. S Ideom mám zatiaľ naplánovaných zopár koncertov a budeme hrať na niektorých festivaloch v Čechách aj na Slovensku, na čo sa samozrejme veľmi teším.

My ľudia sme to najhoršie, čo sa mohlo chúďatku Zemi stať


Iva Bittová tvrdí, že jej domáce publikom niekedy nerozumie. Mali ste aj vy niekedy taký pocit?
Ja sama mám problém rozumieť si, ako by mi mohol rozumieť niekto iný (smiech)? Často mi priateľ vraví, že mám písať niektoré texty jednoduchšie, lebo ľudia tomu aj tak nerozumejú a nemajú čas sa zamýšľať. Ale keď ja za to nemôžem... Niekedy iba píšem to, čo sa tlačí von (smiech). A niekedy sama po rokoch prídem na to, čo mi tým ktorým textom chcelo podvedomie povedať. Ale často sa mi stáva, že po koncerte za mnou niekto príde s tým, že sa v niektorom texte našiel , jednoducho rada nechávam na ľuďoch, aby si spravili vlastný záver.

Občas mi pripomínate žraloka, ktorý nikdy nespí – veď vy tiež nikdy nepostojíte na mieste, stále musíte byť v pohybe. Cítite podvedome, že keby ste naraz hudobne vypli, skôr by ste trpeli, než relaxovali a odpočívali?
Hahaa, žraloka? Práveže mám pocit, že nič iné nerobím, len relaxujem, hudbu neberiem za nejakú záťaž či nebodaj prácu. Baví ma to a napĺňa. Vždy sa teším do štúdia, alebo na koncerty. Nebudem klamať, mám sa dobre. Nie som milionárka, ale to čo ma robí šťastnou sa snáď ani kúpiť nedá. Sú dni, keď mám asi ako každý ,,všetko naraz“ a nestíham sa ani najesť, ale potom znova príde oddych a ja naberám energiu, aby som neskôr mala z čoho čerpať. Snažím sa zaviesť harmóniu do svojho života za každú cenu (smiech). A za to, že neobstojím na jednom mieste môže moje znamenie. Som baran! To znamená, že sa viem rýchlo nadchnúť, ťažko udržím koncentráciu, keď ma niečo nudí, som netrpezlivá a chcem mať všetko naraz a najlepšie hneď! Nedokážem zostať dlho na jednom mieste. Niekedy len ťažko viem sama so sebou vyjsť, ale už som si na seba zvykla (smiech).

Zdenka Predná
Zdenka Predná 


 
Foto: Katarina Bell

Niektorí interpreti úmyselne nepočúvajú iných spevákov a hudobníkov, lebo sa obávajú, že by sa mohli niečím ovplyvniť. Ako je to u vás?
Na jednej strane mi to dáva zmysel, keď chce niekto priniesť svetu niečo úplne nové, ale žiť hudbou a bez hudby...To je príliš veľká obeta... To si ani neviem predstaviť.

Ako ste vnímali a aký postoj ste zaujali k hrozbe blížiaceho sa konca sveta?
Veľmi som sa nad tým nepozastavovala. Koniec sveta môže prísť prakticky hocikedy a vôbec by som sa tomu nedivila. My ľudia sme to najhoršie, čo sa mohlo chúďatku Zemi stať (smiech). Sme paraziti, ktorí iba berú a myslia len na seba. Správame sa príšerne k zvieratám a sami k sebe. Vôbec si nevážime, čo máme. Neviem dokedy sa nám bude dariť, si pred tým, čo sa deje práve teraz, zatvárať oči. Odporúčam všetkým, nech si pozrú dokument Home, ktorý prehľadne a nezaujato nastavuje zrkadlo a tvrdé fakty, ku ktorým sa nezadržateľne blížime. Ja som z toho bola asi týždeň rozladená a dosť ma to trápi. Dajte to, vážne!

Obrázok blogu

Foto: Petra Bošanská

V jednom rozhovore ste priznali, že chcete veselé a pozitívne pesničky, ale tie, čo idú z vás, sú skôr smutné. Čím to je?
Neviem, ktoré máte konkrétne na mysli, ale vo všeobecnosti som veselý človek a keď nemusím, tak sa netrápim. Na druhej strane vravím, lezie to zo mňa samé...Keď píšem text, je to otázka polhodiny, ide to von pocitovo, bez toho aby som nad tým nejako extra rozmýšľala a špekulovala. Akosi sa to v hlave zbiera a skladá samo. A potom je tu druhý variant, keď to nejde (so smiechom). Vtedy viem, že zo seba nič nedostanem, tak si dám pauzu a skúsim to o týždeň, o mesiac, o rok (smiech).

 Všetky veci časom zovšednejú, ale charakter nikdy


Aký je váš mužský ideál?
Pre mňa je to chlap, ktorý má charakter, viete, že mu môžete veriť, má svoje zásady, je čestný, úprimný a to je najviac! A najviac sexi (smiech). Všetky veci časom zovšednejú, ale charakter nikdy! 

V Štiavnici ste si kúpili s Dušanom domček. Znamená to, že v Bratislave ste sa usadiť nechceli?
Ako som spomínala, neobsedím (smiech). Štiavnica ma dobíja energiou, mám tam veľa kamarátov, tam som doma. Nikdy som netúžila po luxuse a majetkoch... V tom som mala vždy jasno. Na druhej strane je práve tento domček tou najlepšou investíciou v mojom živote. Starý banícky domček, ktorý som si pre jeho krásnu energiu jednoducho musela kúpiť. Vedela som, že tam budem šťastná (smiech).

Postav dom, zasaď strom, urob deti… Čo vám z toho ešte chýba?
Drevená jahoda (smiech)...

Robert Buček st

Robert Buček st

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  6x

My ľudia sme zvláštni: Obetujeme zdravie, aby sme zarobili peniaze, potom obetujeme peniaze, aby sme zase získali zdravie. Potom sa tak znepokojujeme budúcnosťou, že si neužívame prítomnosť, a tak nežijeme ani v prítomnosti ani v budúcnosti. A žijeme tak, akoby sme nikdy nemali zomrieť, a potom zomrieme bez toho, aby sme predtým žili... Zoznam autorových rubrík:  VintageRozhovoryDemonštráciaOstatné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu